2008-04-11

Intervy

- Vad händer idag då?
- Hade jag vetat det så hade jag nog inte frågat mig själv det...

- Vad ska vi äta?
- Jag vet inte. Vad är du sugen på? Thai eller italienskt?

- Jag vill egentligen bara dra i mig ett par bärs och sen hålla käften hela helgen. Vad vill du göra?
- Jag vill dricka ett par bärs och sen att du håller käften... hela helgen...

- Du håller på att bli galen...
- Ja, jag tror det.

- Du måste lugna dig med det.
- Ja, de säger det. Fast det är helt ok. Lite galenskap har ingen dött av.

2008-04-10

Rododendron

Igår var jag på Hebbes och Filtens releasefest för deras senaste skiva, eller deras första full-längdare. Fast de har ju släppt en hel del på sidan, men utan ett vettigt skivbolag, så detta är deras debutplatta... Ämen fakkit! Du fattar.
Hur som helst var det en helt ok stämmning på Reisen och killarna körde sin precis lagomstora grej. Låten Sverigetrotters satte sig i huvudet direkt.
Jag, Mika och Babby smög iväg innan stället spårade. Inte läge att känna sig som en tallrik översaltad gammal gröt på jobbet (ja, man har faktiskt salt i gröt).

Fan, jag läste precis att Jackie Arklöv patenterade sitt namn den 4/4. Helsjukt... Han verkar vilja bli doktorand i historiesociologi. Haha, vilken hjälte. Och vilket straff att plugga till socionom när man sitter i finkan. För Sverige i tiden!
Hoppas han skriver en bok som kan hjälpa till med att motverka uppväxten av fler korkade kriminella psykopater.

Du! Ska du köpa mig en sen 25-årspresent, eller en tidig 30-års, så måste det genast bli ett par AKG K 701. Nästintill total fakking jävla perfektion. Kostar typ 2800:- men pengar är ju ingenting.


Branschen är ingenting.

2008-04-06

Pikapalasokeri

"STOPP". Oskar and Veronica sitting in a tree, S-H-I-N-I-N-G...! Jag hoppas att er grej inte blir nån jävla Cruise/Holmes-grej.

Det är helt sjukt vad mycket olika bönsorter det finns, och då snackar jag inte religion kompis.


I Branschen är måndagar bäst!

2008-04-04

Yautja

Det är ju helt sjukt hur man kan fastna för menlös information på freakipedia. I menyn har de även en länk som väljer en slumpmässig artikel åt dig. Jag har den som startsida hemma nu faktiskt, så beroende har jag blivit. Jag har plöjt igenom lite hastigt Ålands historia (inte så imponerande f.ö.), tillverkningen och effekten av heroin och jag vet även hur Djiboutis flagga ser ut nu. Sjukt ful...

Du behöver se detta just nu, jag vet det. Vänta inte med det, utan klicka här. Nu!
Alltså här...

Fan, nu blev jag sugen på att läsa Luke Rhineharts 'Tärningsspelaren'. Den får en att tänka lite galenskapande.


Vi föddes ut ur Branschen...

Vattentortyr

På riktigt?! Jag kan vara ärlig och erkänna att jag är rätt känslig på morgonen, men jag blir bra jävla labil om jag måste duscha i kallvatten... Vems är skulden egentligen? Är det grannarna som kör synkroniserad simning varje onsdag morgon kl. 07.00 inför hyckleri-OS 2008? Eller är det fastighetsägaren som försöker dra sitt övertrötta strå till stacken, av pissmyror, för en lösning till den dära globala uppvärmningen-grejjen? På riktigt! Jag är inte intresserad av vem som vinner guld i sparka-liggande-munk-i-njuren eller hur många hundradelar av jordens undergång vi kan skjuta upp. HUR kan jag inte ha fått duscha med varmt vatten i morse?
Förneka aldrig mina mänskliga rättigheter!

...Fan, rutten öppning på en blogg. Ähh, fakkit!

Du, glöm bort vad du tyckte om John Legend då han satt där vid sitt piano och skönsjöng sina gospelpoppiga soullåtar. Missförstå mig rätt. Killen är bra duktig när det gäller text och melodi ...MEN! Det finns andra som kan förmedla en högre känsla. I mitt tycke är känslan av högsta prioritet. Skitsamma om du kan sjunga staccatto eller skriva lika bra som Lennon. Man måste kunna förmedla det trovärdigt.

Vill du höra något som lutar sig lite mot sanningen, lyssna på José James. Killen är min nya Gil-Scott Heron. Du måste genast kolla in Josés "The Dreamer". Den är så bra så att du kommer vilja låna min kalldusch för lugna ner dig.
Ett annat tips som du måste kolla upp, om du nu inte är lite för fyrkantig, är Sharon Jones & The Dap-Kings.

Och du! Är du ett Atmosphere-fan hoppas jag att du inte har missat gratisskivan som kom ut i julas.
Strictly Leakage heter skiten. Den är det lite fest över faktiskt.


Vi föddes in i Branschen...