2008-04-04

Vattentortyr

På riktigt?! Jag kan vara ärlig och erkänna att jag är rätt känslig på morgonen, men jag blir bra jävla labil om jag måste duscha i kallvatten... Vems är skulden egentligen? Är det grannarna som kör synkroniserad simning varje onsdag morgon kl. 07.00 inför hyckleri-OS 2008? Eller är det fastighetsägaren som försöker dra sitt övertrötta strå till stacken, av pissmyror, för en lösning till den dära globala uppvärmningen-grejjen? På riktigt! Jag är inte intresserad av vem som vinner guld i sparka-liggande-munk-i-njuren eller hur många hundradelar av jordens undergång vi kan skjuta upp. HUR kan jag inte ha fått duscha med varmt vatten i morse?
Förneka aldrig mina mänskliga rättigheter!

...Fan, rutten öppning på en blogg. Ähh, fakkit!

Du, glöm bort vad du tyckte om John Legend då han satt där vid sitt piano och skönsjöng sina gospelpoppiga soullåtar. Missförstå mig rätt. Killen är bra duktig när det gäller text och melodi ...MEN! Det finns andra som kan förmedla en högre känsla. I mitt tycke är känslan av högsta prioritet. Skitsamma om du kan sjunga staccatto eller skriva lika bra som Lennon. Man måste kunna förmedla det trovärdigt.

Vill du höra något som lutar sig lite mot sanningen, lyssna på José James. Killen är min nya Gil-Scott Heron. Du måste genast kolla in Josés "The Dreamer". Den är så bra så att du kommer vilja låna min kalldusch för lugna ner dig.
Ett annat tips som du måste kolla upp, om du nu inte är lite för fyrkantig, är Sharon Jones & The Dap-Kings.

Och du! Är du ett Atmosphere-fan hoppas jag att du inte har missat gratisskivan som kom ut i julas.
Strictly Leakage heter skiten. Den är det lite fest över faktiskt.


Vi föddes in i Branschen...

Inga kommentarer: