Vad händer om alla, varenda musik- och filmälskande människa, får stå svars för sina brott mot upphovsrättslagen?
"Jaja, det räcker ju med att göra exempel utav enstaka individer" tänker självfallet alla då. Fast räcker det verkligen med smått extrema böter, som i sin tur ruinerar den enstaka individen? Vad skulle få dig att inte ladda ned veckans Entourage-avsnitt, eller den där Roxetteplattan som någon snodde på en hemmafest 1996?
Självfallet är det fel att ladda ned material i grund och botten, men som med mycket annat så kanske bestraffning inte är det ultimata. Vi människor har skapat en tendens att se lösningen innan verkligen sett problemet. Eller rent ut sagt tar den enklaste lösningen. Tyvärr vinner ingen på enkla lösningar, speciellt inte i "Branschen", det borde alla veta...
"Jamenvadå, har du kanske en bättre lösning!?" Klämmer du ur dig lite drygt. Ja, jag kanske har en eller två bättre idéer, men de tänker jag självklart inte avslöja, så fuck you pay me.

1 kommentar:
Du är så klok broder... Make money money go shopping! haha
Skicka en kommentar